Actilife logo

Äitiysliikuntapalvelut

Asiantuntevaa apua ravintoon, liikkumiseen ja palautumiseen liittyen sekä raskaana oleville että jo synnyttäneille nyt Actilifelta!

Raskaus muuttaa kehoa monella tavalla ja voi aiheuttaa kehoon myös pysyviä muutoksia. Raskaudenaikaisesta ja -jälkeisestä liikunnasta puhutaan usein hyvin pintapuolisesti. Koulutettu Äitiysliikuntavalmentajamme Jasmiina Ylikorpi auttaa sinua liikkumaan turvallisesti/kuntoutumisessa!

Liikunta raskausaikana

Suurin rajoite raskausajan liikunnalle on pelko ja tietämättömyys siitä, miten voi liikkua. Äitiysliikuntavalmentajan avulla opit liikkumaan turvallisesti, jolloin siitä on mm. seuraavanlaisia hyötyjä:

  • Ehkäisee ja hoitaa tuki- ja liikuntaelinkipuja
  • Auttaa säilyttämään toimintakyvyn raskausaikana
  • Ehkäisee raskausajan diabetesta
  • Valmistaa kudoksia synnytykseen ja tekee synnytyksestä helpompaa
  • Nopeuttaa synnytyksestä palautumista
  • Edistää lapsen kasvua ja kehitystä

Liikunta synnytyksen jälkeen

Oikeanlainen liikunta synnytyksen jälkeen:

  • Tukee synnytykestä palautumista (erkauman palautuminen, vatsa- ja lantionpohjan lihasten aktivaatio ja hallinta)
  • Auttaa jaksamaan
  • Pienentää riskiä synnytyksen jälkeiseen masennukseen
  • Tukee painonhallintaa ilman radikaalia painonpudotusta

Jasmiina Ylikorpi

Sertifioitu Äitiysliikuntavalmentaja,
Personal Trainer, Ravintovalmentaja
jasmiina.ylikorpi@actilife.fi
044 700 7305

  • Äitiysliikunnan peruskoulutus + syventävä
  • Äitiysliikunnan jatkokoulutus + syventävä
  • Vatsalihasten erkauman peruskoulutus + syventävä
  • Äitien ravinto-ohjauksen peruskoulutus
  • Lantionpohjan peruskoulutus

”Synnytyksestä palautuminen on aina yksilöllistä, ja sen vuoksi autan asiakkaitani aina heidän tilannettaan vastaavalla tavalla.”

Olen 26 -vuotias yhden lapsen äiti, ja synnytyksestäni on kulunut aikaa viisi vuotta. Viisi vuotta sitten tieto siitä, kuinka lähteä liikkeelle synnytyksen jälkeen oli suppeaa, ja oikeanlaisen ohjeistuksen saanti oli haastavampaa. Tiedonsaannin vaikeus sekä omat henkilökohtaiset haasteet palautumisessa saivat aikaan kipinän etsiä tietoa, perehtyä sekä lopulta virallisesti kouluttautua Äitiysliikuntavalmentajaksi.

Tällä hetkellä kuntoutan itse ”makkaran” mallista vatsalihasten erkaumaa sekä lantionpohjan aktivoitumishäiriötä. Kuntoutus on edennyt hyvin, mutta jatkuu yhä. Erkauma ei synny hetkessä, vaan esim. säännöllisesti pitkään tehdyn liian raskaan/rasittavan liikunnan aiheuttamana. Jälkikäteen voin omasta kokemuksestani todeta, että mikäli olisin lähtenyt alun perin maltillisesti liikkeelle oikeanlaisia harjoitteita tehden, olisi tilanne kaiketi parempi. Nyt kuitenkin viisaampana kohti toimivampaa keskivartaloa! Kuntoutus on pitkä, mutta palkitseva.

Omakohtaisesta kokemuksestani erityisesti motivoituneena tavoitteenani on auttaa muita oppimaan, miten oikeasti on hyvä lähteä liikkeelle synnytyksen jälkeen. Synnytyksestä palautuminen on aina yksilöllistä, ja sen vuoksi autan asiakkaitani aina heidän tilannettaan vastaavalla tavalla.

Omakohtaisesta kokemuksestani erityisesti motivoituneena tavoitteenani on auttaa muita oppimaan, miten oikeasti on hyvä lähteä liikkeelle synnytyksen jälkeen.

Äitiysliikuntavalmennuspaketit

Saliohjelma ja ohjaus Sisältää alkukartoituksen, ohjelman ja ohjauksen. 129€ (norm. 139€)