Varaa tutustumis­aika

 *

 *

 *

 *

 

Tähdellä ( * ) merkityt kentät ovat pakollisia.

Personal trainer -palvelut

Actilifella henkilökohtainen valmentaja, Personal Trainer auttaa sinua saavuttamaan tavoitteesi! Personal Trainer laatii harjoitusohjelman, valmentaa harjoitteluissa, seuraa edistymistäsi ja antaa tukea ja neuvoja.

"Liikkumalla sopivasti, syömällä hyvin (ja tarpeeksi!) ja lepäämällä riittävästi keho voi hyvin ja mielikin pysyy virkeänä. Kuulostaa helpolta ja yksinkertaiselta, mutta silti sen toteuttaminen on joskus hankalaa. Motivaation säilymiseen vaikuttaa olennaisesti liikunnan mielekkyys. Kokeilemalla löytyy varmasti se itselle sopivin liikuntamuoto."
Annukka Savolainen, Fysioterapeutti (AMK),
FAF Personal Trainer®

Mitä Personal Trainer tekee?

Personal Trainerit eli henkilökohtaiset kuntovalmentajat ovat liikunta-alan monipuolisia osaajia, jotka tukevat liikuntaharrastusta aloittelevia ihmisiä ja auttavat jo liikuntaa säännöllisesti harrastavia saavuttamaan parempia tuloksia.

Personal Trainer -palvelut ovat entistä suositumpia, koska ne todella tehoavat!

Personal Trainer vie sinut opettavaiselle ja innostavalle valmennusmatkalle. Kun haluat intensiivisempää, joka kerralla mukana olevaa valmentajaa, lisäpotkua harjoituksiin tai haluat vain yksinkertaisesti ikioman henkilökohtaisen valmentajan, sijoita silloin itseesi ja ota oma Personal Trainer!

Personal Trainer suunnittelee sinulle sopivan liikunta- ja ravitsemuskokonaisuuden, ohjaa, pitää yhteyttä, kannustaa ja repii sinut sohvalta ylös!! Opit jatkuvasti uusia juttuja, jolloin toteutuminen ja tavoitteiden saavuttaminen on helppoa!

Kysy lisää Actilifen Personal Trainer palveluista

Annukka Harinen

Annukka Savolainen
annukka.savolainen@actilife.fi(äitiyslomalla)

Marika Witick (myös ravintovalmennus) marika.witick@actilife.fi

Annukan liikuntaresepti

Liikkumalla sopivasti, syömällä hyvin (ja tarpeeksi!) ja lepäämällä riittävästi keho voi hyvin ja mielikin pysyy virkeänä. Kuulostaa helpolta ja yksinkertaiselta, mutta silti sen toteuttaminen on joskus hankalaa.

Suomalaisen terveysliikuntasuosituksen mukaan (UKK- Instituutti 2013) kestävyyskuntoa saa parannettua liikkumalla reippaasti 2h 30min tai rasittavasti 1h15min viikon aikana. Lisäksi lihaskuntoa ja liikehallintaa tulisi harjoittaa 2 kertaa viikossa.

Terveysliikuntasuositus siis täyttyy, jos esimerkiksi käy salilla kerran viikossa ja tekee 30min reippaan kävelylenkin kolmena päivänä viikossa sekä venyttelee päälihasryhmät lenkin päätteeksi. Liikunta-annokset voi jakaa myös pienempiin osiin. Reippailemalla kävellen tai pyörällä töihin, tulee päivittäin helposti kerrytettyä viikoittaista terveysliikuntamäärää, kuin huomaamattaan! Myös raskaat kotityöt, kuten lumityöt ja nurmikonleikkuut lasketaan tähän kategoriaan.

Motivaation säilymiseen vaikuttaa olennaisesti liikunnan mielekkyys. Kokeilemalla löytyy varmasti se itselle sopivin liikuntamuoto. On se sitten liikkumista luonnossa, kuntosaliharjoittelua yksin tai yhdessä, ryhmäliikuntatunnilla hikoilua tai jotain muuta. Hyvä keino on aloittaa treenit yhdessä ystävän tai puolison kanssa. Suunnitellusta tulee pidettyä kiinni, kun on sopinut toisen kanssa. Säännöllisyys on tärkeää, niin liikunnan kuin syömisenkin suhteen. Kun pääsääntöisesti toimii rutiinin mukaan, voi hyvillä mielin välillä sallia itselleen pieniä houkutuksia.

Lihaskuntoharjoittelun ansiosta arjen askareetkin sujuvat jouhevasti. Niska-hartiaseudun vaivat ovat yleisiä mm. näyttöpäätteellä työskentelevillä. Jumit ja kolotukset kaikkoavat kyllä kuntosaliharjoittelulla! Erityisesti ikääntyvillä lihaskuntoharjoittelun tulisi olla osa viikkorutiinia, sillä lihasmassa vähenee iän myötä. Lihaskunnolla on myös selkeä yhteys tasapainoon.

Huomionarvoista on, että lihakset kaipaavat myös lepoa rasituksen jäljiltä palautuakseen ja kehittyäkseen. Väli- ja lepopäiviä siis saa ja täytyykin pitää.

Omaan hyvinvointiin panostaminen kannattaa! Elämänlaatu paranee, kunto kohenee ja senttejäkin voi kaupan päälle kadota vyötäröltä.

Milloin sinä aloitat?

Liikunnan iloa!
Annukka Savolainen
Fysioterapeutti (AMK), FAF Personal Trainer®

Sulje ×

Facebook instagram FI SE